Menu Zavřeno

Když přišel na jaře 2020 první lockdown kvůli koronavirové krizi, fitness centra se rázem ocitla v nelehké situaci. Jako jedna z mála možností, jak si udržet klienty, byl přechod na cvičení online.

V článku níže se dozvíte pár základních tipů, jak přečkat období krize.

1) Zůstaňte v kontaktu s klienty.

V této nelehké situaci to nemají kromě Vás, provozovatelů fitness center, lehké ani klienti samotní. Nemožnost jít do fitka mohla hodně lidem narušit běžnou rutinu a těm, kteří se cvičení věnují více, mohly zavřená fitka překazit přípravu na soutěž apod.
Zůstaňte tedy v blízkém kontaktu s Vašimi klienty a ubezpečte je, že jsme v tom všichni společně. Že to všichni zvládneme a uděláme vše pro to, abychom dané období přečkali. Je důležité zůstat pozitivní, i když Vás mohou okolnosti svádět spíše do negativních emocí.

2) V době, kdy jsou fitka zavřená, je KLÍČOVÁ vaše aktivita na sociálních sítích.

Bohužel se možná některá fitka dostanou kvůli krizi do finančních problémů, avšak nehledě na to je potřeba držet stanovený směr v prezentaci na sociálních sítích.

"Kdybych měl v kapse poslední dolar, utratil bych ho za reklamu."
- Henry Ford

Co rozhodně NEDĚLAT:

Na co se zaměřit:

Níže k jednotlivým bodům více detailněji.
Pokud je Vaše fitko postavené ryze na skupinových lekcích, prakticky Vám nezbývá jiná možnost. Domluvte se s trenéry a spusťte lekce online. Na internetu sice kolují tisíce tréninkových videí, podle kterých by klienti mohli cvičit sami, ale klient chce často cvičit s trenérem/trenérkou, pod jehož vedením má cvičení rád a ke kterému si utvořil hluboký pozitivní vztah. Vy, jakožto provozovatel fitness centra, byste měl trenérovi umožnit natáčet online lekci přímo v prostředí fitka, trenér by se zase měl zaměřit na kvalitu lekce a komunikaci s pravidelnými klienty. Způsobů, jakými poté realizovat online lekce, je několik:
  • aplikace Zoom (🔗 odkaz) – aplikaci lze stáhnout do mobilu i počítače, event. lze spustit přímo z prohlížeče. Trenér vytvoří “meeting”, na ten pošle odkaz klientům, ti se připojí a mohou společně trénovat a vidět se navzájem, neplacená verze je limitovaná spojením na 40 minut, poté se meeting přeruší a je potřeba vytvořit nový
  • aplikace Skype (🔗 odkaz) – klasické individuální/skupinové hovory s možností videa a sdílené obrazovky
  • aplikace Google Meet (🔗 odkaz) – individuální/skupinové hovory s možností videa a sdílené obrazovky přímo v prohlížeči
  • živé vysílání na Facebooku (např. do uzavřené skupiny, kde jsou pouze klienti se zakoupenou permanentkou či klienti dané skupinové lekce)
  • předtočit celou lekci na mobil, a poté hotové video nahrát na YouTube či opět do uzavřené skupiny; pokročilejší si mohou pohrát i se střihem a do videa přidat titulky/jiné prvky (➞ tento postup jsme použili u Centra Kinesis – viz níže)
Opět – na internetu jsou tisíce článků o těchto tématech. Lidé ale těmto informacím budou přikládat větší váhu, když je uslyší od trenéra, kterého znají a od fitka, kam jsou zvyklí chodit. Využijte proto svých znalostí a know-how a dejte svým klientům užitečné tipy, jak toto období bez problémů přečkat.
POZOR! Je důležité sdílet pouze ověřené informace. Ne, že jako fitko slepě přesdílíte příspěvek, u kterého si pečlivě neprostudujete, z jakých zdrojů čerpal, kdo jej psal apod. Tím si akorát můžete zkazit jméno a pověst. Proto než něco přesdílíte, kriticky si daný článek vyhodnoťte a raději jej proberte s odborníkem na danou problematiku (např. jedním z Vašich trenérů). Články o politice apod. na sociální sítě fitka vůbec nepatří. Můžete být Vy, jakožto provozovatel, rozhořčený sebevíc, ale nevybíjejte si své emoce na sociálních sítích jménem fitka.
Pro hravé kvízy, které budou lidi bavit, budou s nimi moci interagovat – vyhodnotit např. i jak si v kvízu vedli, je vhodný Instagram. Pokud ho ještě nemáte, možná je načase začít.
Bohužel častá chyba ve všech odvětvích, nejenom ve fitness,  jsou škrty v marketingu. Marketing či reklamu lidé v takových situacích vnímají jako nadbytečný náklad a sáhnou po ní jako první, když dojde na lámání chleba.
Je však potřeba si uvědomit, že během toho, co budou lidé doma, na ně může zacílit reklamu jiné fitness centrum a pokud bude jejich marketing propracovaný, rázem máte o klienta méně. Když nebudete s klienty komunikovat a udržovat je v pozitivním vztahu k vašemu fitku, nedivte se, že je snadno přetáhne jiné fitko.
Reklamu, kterou můžete mít běžně nastavenou na to, aby k vám přišli noví klienti do fitka, lze přenastavit na např. online lekce.
Na závěr je důležité zmínit, že výše uvedené tipy pravděpodobně plně nenahradí příjmy, na které jste zvyklí z běžného provozu. Jsou však důležité ke zmírnění ztrát a představují prostor pro zlepšení. Abyste z krize vyšli ještě lepší a ještě silnější než kdy předtím.

Podnikáte v oblasti lidského zdraví a chcete s něčím pomoci?

Kdo jsme

Vít Janda

Odmala sportuji, 7 let jsem se věnoval závodně atletice a téměř 15 let vrcholově florbalu (Tatran Střešovice, národní tým). V 16 letech jsem se nechal soudně zplnoletnit, abych se mohl naplno věnovat podnikání.

Mou vášní je pomáhat ostatním při rozjezdu velkých projektů. Baví mě propojovat nejrůznější nástroje, řešit komplexní výzvy a budovat stabilní projekty. 

Našel jsem se v propojování dvou zmíněných vášní – marketingu a sportu. Mojí misí je pomáhat podnikatelům ve fitness či obecně ve sportu. To je to, co mě baví a naplňuje.

Kromě toho vedu projekt SOCIDE. V rámci něj propojujeme mladé lidi s profesionály z oboru, kteří jsou ochotni předávat své zkušenosti dále. Také spravuji Facebookovou skupinu AKTIVNÍ STUDENTI s více jak 3 300 členy.

Miloslav Janda

Odmala sportuji a doteď je sport nedílnou součástí mého života. Mou vášní jsou čísla a komplexní projekty. 17 let jsem působil na finančním úřadě ve funkci daňového kontrolora. Také mám vysokoškolské vzdělání v oboru Právo v podnikání.
Spolu s dalšími oblastmi jako je vedení účetnictví, mzdy a personalistika či daně se mohu pochlubit celkem 25 lety praxe.

Pomáháme zejména podnikatelům (nově založeným s.r.o.) a klientům v oblasti sportu. Klientům vedeme účetnictví včetně poskytování poradenství, zpracování daňových přiznání, vedení mzdové agendy, skladové evidence, právního servisu apod.

Kontaktujte nás

Marketing

Podnikáte v oblasti lidského zdraví a potřebujete pomoci s marketingem?

Účetnictví

Podnikáte v oblasti lidského zdraví a potřebujete pomoci s účetnictvím?