Menu Zavřeno

Představujeme 12 měsíční cestu, během které jsme spolu s majitelem táborské Mafia Fitness dobyli místní trh a stali se fitkem číslo 1.

Dozvíte se, jak se nám podařilo organicky (bez placené reklamy) navýšit počet sledujících fitka o 50 %, jak zvýšit povědomí o fitku a návštěvnost díky sociálním sítím, jak jsme využili Messenger chatbota v komunikaci se zákazníky nebo co přináší pořádání offline událostí. V tomto článku odtajňujeme pár základních principů, kterých jsme se drželi a které nám pomohli dostat fitko na špičku.

Tábor je město na jihu Čech s téměř 35 000 obyvateli. Ve městě (počítaje i přilehlé obce a městysy) působí dohromady 8 fitness center – některé jsou ryze „domácí“ bez vyšších ambicí, zatímco jiné (včetně naší Mafia Fitness) neustále soupeří o zdejší pozici číslo jedna.
Mafia Fitness byla oficiálně otevřena roku 2015, po prvních úspěšných letech však přestal být čas zejména na marketing a fitko tak postupně začalo stagnovat. Veškeré snahy o reklamu či jiný typ propagace byly sice dobře myšlené, ale nedotažené a nezapadaly do uceleného dlouhodobého konceptu. Druhou věcí bylo to, že vlastně žádný takový koncept pořádně neexistoval. V létě roku 2018 se nás majitel rozhodl oslovit s prosbou fitko oživit, vdechnout mu nový život a opět jej dostat na špičku. Věděli jsme, že nás čeká dlouhá a náročná cesta, nakonec se ale ukázalo, že měla smysl a přinesla kýžené výsledky.
Fotka ze 4. narozenin Mafia Fitness, kde se sešlo neuvěřitelných 150 lidí!
Na úvod je potřeba blíže specifikovat možnosti fitka, se kterým jsme pracovali. Mafia Fitness tvoří dvě patra, přičemž horní z pater je vyhrazeno zejména posilovacím strojům a kardio zóně spolu s oddělenými pánskými a dámskými šatnami se sprchou a toaletou + soláriem. Spodní patro je určeno pro posilování s vlastní vahou, crossfit a skupinové lekce, kde je potřeba mít kolem sebe prostor. Ve spodním patře se také nachází menší zrcadlová víceúčelová místnost/sál, ve kterém probíhají tréninky karate, sebeobrany a jiných bojových umění (sál obsahuje tatami, boxovací pytel apod.). Jak už z popisu vyplývá, nejedná se o žádné garážové fitko, ale o fitko s velkým potenciálem. A toho jsme se rozhodli využít.
Takový rozsah aktivit, které Mafia Fitness nabízí, přináší poměrně širokou cílovou skupinu potenciálních klientů. Do fitka může zavítat jak kulturista, který vyžaduje např. těžké jednoruční činky, tak maminka, která si chce zacvičit v partě ženských pod vedením příjemné trenérky anebo i street workoutista, který chce cvičit na hrazdě a bradlech s vlastní vahou. V prezentaci fitka jsme proto museli dbát na všechny tyto možnosti a každé cílové skupině dokázat, že pro jejich potřebu jsme tou nejlepší volbou.

Co jsme dostali do rukou a jaké byly naše první kroky

Byla nám předána Facebooková stránka a Instagramový účet s prakticky nulovou aktivitou, nefunkční web a dvě loga (původně mělo každé patro fitka své logo). Alespoň jsme mohli pracovat s videem představující fitness. To jsme ihned vložili jako úvodní video na Facebookovou stránku.
Následovalo kompletní nafocení fitka od profesionálního fotografa. Takže vstávačka ve 4:30 ráno, abychom to stihli před otevíračkou a první várkou ranních cvičenců, úklid vybavení na místo, kam patří, SROVNÁNÍ JEDNORUČEK vzestupně podle váhy a super fotky byly na světě. Když se chcete prezentovat jako kvalitní fitko s kvalitními službami, měla by tomu odpovídat i Vaše prezentace. Lidé totiž kupují hlavně očima. Nové klienty potřebujete něčím zaujmout, aby k Vám přišli, a poté je potřeba si je udržet tou kvalitou služeb.
Nové fotky jsme pořídili také trenérům a následovalo nastavení brandingu, tj. v jakém stylu se bude fitko prezentovat navenek. Cílem je vždy vytvořit takovou značku a spojení barev, které budou na první dobrou jasně evokovat, o které fitko se jedná. V našem případě jsme spojili dvě oddělená loga do jednoho a drželi se již zajetých barev – zelené, černé a bílé. Jako font jsme zvolili MetaPro.
V tomto duchu jsme poté tvořili veškeré grafické materiály vázající se k fitku. Ať už se jednalo o příspěvky na sociálních sítích či design webu, tak i o design interiéru fitka. Chtěli jsme, aby si nás klienti opravdu spojovali s tímto brandingem a jakmile někde uviděli černo-zelenou, napadlo je naše fitko. Nevkusné cedulky vyvěšené ve fitku jsme nahradili hezčími, zpracovali jsme přehledný nápojový lístek na bar, stojany na kotouče jsme oblepili černo-zelenými samolepkami s váhami a celé fitko tak dostalo nový nádech jednotného stylu.
25 % textu

Web, rezervace & technické záležitosti

Mafia Fitness nenabízí online prodej permanentek či vstupů, proto v tomto případě ubyla ta technická část kolem platební brány, napojení na systém hlídající počet vstupů apod. Úkolem zde bylo hlavně vytvořit ucelenou webovou prezentaci fitka, ve kterém si opravdu každý najde to své.
Jak již bylo zmíněno, ve fitku se pravidelně konají i skupinové lekce – např. TRX, HIIT, Body Styling, Posilování s vlastní vahou či Cross tréninky. Bylo potřeba vytvořit přehledný rozvrh těchto lekcí a vymyslet způsob, kterým se budou klienti na dané lekce přihlašovat. To jsme v našem případě vyřešili tak, že jsme pod hlavní Facebookovou stránkou fitka spolu s trenéry vytvořili Facebookové skupiny pro dané lekce, do kterých trenéři přidávali své klienty a pro své lekce vytvářeli konkrétní Facebookové události. Trenéři i díky tomu víceméně neměli problém s obsazeností lekcí – Facebooková skupina je totiž skvělým nástrojem pro budování komunity. Jakmile toto trenéři poznali a začali být ve skupině aktivní, klienti si toho cenili a vraceli to svou loajálností.
Facebookové skupiny pro skupinové lekce TRX a Posilování s vlastní vahou
Příkladná aktivita trenérů ve své skupině

Využití Instagramu fitka

Veškerou aktivitu ze zmíněných Facebookových skupin jsme rovnou sdíleli na Instagramu, kde se nám podařilo za dobu spolupráce ORGANICKY (tj. bez placené reklamy) navýšit počet sledujících o neuvěřitelných 50 %.

Tohoto navýšení jsme dosáhli prakticky denní přítomností na profilu fitka a interakcí s klienty, přidávání stories, organizací různých výzev apod. Velice úspěšná byla „kampaň“ s názvem #REPOST. Klienti se u nás ve fitku vyfotili, přidali fotku do svých stories či na profil, přidali hashtag #repost a my jsme všechny tyto fotky sdíleli na stories fitka. Za dobu spolupráce se takto sešlo přes 600 fotek od klientů. Troufáme si říct, že pro mladé nadšence do cvičení se Mafia Fitness stala trendy místem.

50 % textu

Mafia Fitness jako první fitko s funkčním Chatbotem

Messenger Chatbot je skvělým nástrojem pro užší komunikaci s klienty. V současné době začíná postupně výrazně přebíjet e-maily, zejména díky tomu, že klienti mají ty zprávy pohodlně přímo v Messengeru a nemusí chodit do mailu. Zkušenosti s využitím chatbota jsme se rozhodli aplikovat i zde a vyplatilo se. Použití chatbota nám pomohlo ještě více utužovat komunitu kolem fitka a přinést klientům zase něco navíc. Takovým velkým testem chatbota byla soutěž s názvem „Jak dobře znáte naše fitko?“. Klienti si nejdříve mohli otestovat znalosti o Mafia Fitness v Instagramových stories, a poté se naostro zúčastnit soutěže v prostředí chatbota.
Instagramový post o soutěži
Ukázka kvízu z prostředí Chatbota

Organizování offline událostí se ukázalo jako další skvělý nástroj, který fitko odlišil od konkurence.

V intervalu zhruba 3 měsíců jsme ve fitku organizovali offline akce – semináře se známými osobnostmi na poli fitness. Nejenom stávajícím klientům fitka, ale i lidem ve městě, jsme tak jasně dávali najevo, že se snažíme přinášet něco navíc. Loajálnost klientů jsme odměňovali skvělými hosty a nabitým programem těchto událostí.
Semináře či různé workshopy jsme se vždy snažili obměňovat, abychom postupně zacílili na co nejvíce druhů cvičení. Jak je vidět na fotkách výše, pořádali jsme seminář s Alešem Bursou, známou postavou české kulturistiky, s Petrem Schlegelem, top českým závodníkem v crossfitu, ale např. i s Ludvíkem Langem, top českým strongmanem. Důležitou roli vždy hráli i trenéři, kteří se do těchto akcí aktivně zapojovali a pomáhali. Nutno podotknout, že dané akce byly vždy napůl teoretické a napůl praktické. Vždy jsme trvali na tom, aby si klienti mohli zacvičit pod vedením daného hosta a věci, které se naučili, ihned vyzkoušeli v praxi.
75 % textu

Spolupráce vyvrcholila oslavou 4. narozenin fitka, kde se sešlo neuvěřitelných 150 lidí.

Poslední květnový víkend je pro Mafia Fitness vždy důležitý. V tomto období došlo v roce 2015 k otevření fitka a to jsme se rozhodli oslavit. Již v průběhu dubna započaly intenzivní přípravy, aby tato akce byla tou největší, které fitko dosud zažilo. Po dobu jednoho měsíce měli klienti možnost zúčastnit se slosovací soutěže, jejíž vyhodnocení proběhlo právě v den akce. Pozvání zúčastnit se této akce pozvali i známí čeští fitnessáci Jakub Enžl, Honza Liška a Jarda Pecka. Program byl naplánovaný na celý den, od rána si lidé postupně mohli vyzkoušet různé druhy cvičení pod vedením trenérů a odpoledne proběhl velký seminář s otevřeným tréninkem zmíněných hostů. Celá akce byla zakončena slavnostním přípitkem, dortem a vyhlášením zmíněné soutěže. Podívejte se na video:
Fotka ze 4. narozenin Mafia Fitness, kde se sešlo neuvěřitelných 150 lidí!
Na jaře roku 2019 poté získala Mafia Fitness ocenění Orlové sportu za nejlépe hodnocené fitko v okresu Tábor.

Co naše 12 měsíční spolupráce zahrnovala?

Podnikáte v oblasti lidského zdraví a chcete s něčím pomoci?

Kdo jsme

Vít Janda

Odmala sportuji, 7 let jsem se věnoval závodně atletice a téměř 15 let vrcholově florbalu (Tatran Střešovice, národní tým). V 16 letech jsem se nechal soudně zplnoletnit, abych se mohl naplno věnovat podnikání.

Mou vášní je pomáhat ostatním při rozjezdu velkých projektů. Baví mě propojovat nejrůznější nástroje, řešit komplexní výzvy a budovat stabilní projekty. 

Našel jsem se v propojování dvou zmíněných vášní – marketingu a sportu. Mojí misí je pomáhat podnikatelům ve fitness či obecně ve sportu. To je to, co mě baví a naplňuje.

Kromě toho vedu projekt SOCIDE. V rámci něj propojujeme mladé lidi s profesionály z oboru, kteří jsou ochotni předávat své zkušenosti dále. Také spravuji Facebookovou skupinu AKTIVNÍ STUDENTI s více jak 3 300 členy.

Miloslav Janda

Odmala sportuji a doteď je sport nedílnou součástí mého života. Mou vášní jsou čísla a komplexní projekty. 17 let jsem působil na finančním úřadě ve funkci daňového kontrolora. Také mám vysokoškolské vzdělání v oboru Právo v podnikání.
Spolu s dalšími oblastmi jako je vedení účetnictví, mzdy a personalistika či daně se mohu pochlubit celkem 25 lety praxe.

Pomáháme zejména podnikatelům (nově založeným s.r.o.) a klientům v oblasti sportu. Klientům vedeme účetnictví včetně poskytování poradenství, zpracování daňových přiznání, vedení mzdové agendy, skladové evidence, právního servisu apod.

Kontaktujte nás

Marketing

Podnikáte v oblasti lidského zdraví a potřebujete pomoci s marketingem?

Účetnictví

Podnikáte v oblasti lidského zdraví a potřebujete pomoci s účetnictvím?